Flytta ihop med en annan familj

Jag & Mamma har ju flyttat ihop med en annan familj (Niklas,Oskar,Hampus) ute i väse.
Det är faktiskt inte alltid så lätt när man är van att vara ensam barn & bott med bara mamma hela livet.
Visst har hon haft andra men ingen med massa barn.

Så nu är mitt Hem i väse vilket fortfarande är ovant att säga. Där har jag inget direkt rum än men det är på väg.
Jag har endast sovit där 3 nätter, det känns lite konstigt än faktiskt, sedan tar jag mig inte där ifrån heller för det är 8km ut till bussen & jag har inte körkort riktigt än. Så har sovit hos Jocke varje helg fast inte bara på grund av att jag inte vill dit. Sover ju hos han för vi har inte så mycket tid att träffas på vardagarna.

Att helt plötsligt behöva anpassa sig efter tyra stycken istället för bara en är heller inte så lätt.
Jag tycker att det är jätte kul att ha stor familj när man gör saker ihop och något så enkelt som att bara sitta & äta frukost ihop. Men det äte inte alltid lätt faktiskt. Då min ena "bror" är bästa vän med min pojkvän.
Att ta hem sin pojkvän till mig är samma sak som att ta hem han till sin bästa vän nu. 

Nu är det inte jag & min mamma som bestämmer allt ihop längre, utan nu är vi fem stycken som ska enas.

Men det bästa av allt är att man blir aldrig ensam när man är hemma!
Det är något jag varit hela livet för mamma jobbat så mycket. Men kan ju säga att jag ändå är väldigt sugen på att flytta in i lägenhet för att jag tycker även det är skönt att vara ensam & självständig som jag nu är på lillerud då jag får sköta Allt själv! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0