Om hästarna

 
I måndags var Kiro på återbesök på husabyhästklinik i skara. Denna gången fick han "bara" tre sprutor (sist fick han 8st) men han hade blivit bättre men ändå är han inte bra än. Så vi ska tillbaka dit igen om tre veckor. Tills dess ska han promeneras för hand varje dag i 30min. Jag har tänkt att även träna trick med han också så att han får stimulera hjärnan. Hah han blir väl en liten cirkus häst nu ;)
 
Med våran andra häst Avatar går det iallafalm jätte bra vilket jag tycker är skit kul! Han älskar terrängbanan och presterar jätte bra där, även hoppningen går mycket frammåt! Precis som vi vill. Skönt att det går bra med en av hästarna iallafall. Min stjärna till häst har ju ont vilket är såå orättvist och tråkigt att det just skulle hända han. För han älskar att hoppa & tävla, han måste även bli tränad både psykist & fysiskt för att må som bäst! Men jag får göra det bästa situationen & helt enkelt lära han något roligt trix & lydnads övningar :) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0